Field Service Technician

  • Titel: Field Service Technicus

    Locatie: PENKO Ede

    Afdeling: Technische Dienst

      

    PENKO zoekt een Field Service Technicus om zich bij ons getalenteerde team in Ede aan te sluiten. Onze Field Service Technicus biedt technische ondersteuning aan klanten en assisteert en instrueert bij het bouwen van installaties. Eerdere ervaring met weegsystemen is een pre en elektro technische ervaring heeft de voorkeur.

    PENKO is een geweldige plek om te werken en we streven actief naar onze bedrijfsmissie om plezier te hebben en geld te verdienen. Als je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging en een geweldige omgeving om je talenten te delen, horen we graag van je! Dit is misschien wel de kans die u zoekt!

      

    Representatieve verantwoordelijkheden:
    • Biedt technische ondersteuning en andere algemene klantenondersteuning
    • Lost problemen op die zich voordoen aan de kant van de klant
    • Assisteert bij installaties
    • Instrueert klant op nieuwe installaties
    • Voltooit vervolgdocumentatie
    • Updates contactgegevens van klanten
    • Gebruikt SAP om bij te houden wat de klant heeft ontvangen
    • Updates van klantinformatie in PeopleSoft
    • Verleent technische ondersteuning via mobiele telefoon
    • Nieuwe installaties
    • In bedrijfstellen van nieuwe installaties
    • Schrijft programma's voor nieuwe installaties
    • Biedt trainingen aan voor klanten
    • Verstrekt schriftelijke instructies aan klanten
    • Houdt toezicht op het installatieproces tot aan de voltooiing van het proces
    • Reparaties van bestaande installaties
    • Problemen met klanten oplossen via de telefoon en via e-mail
    • Reizen naar werklocaties voor reparatiewerkzaamheden
    • Werkt af en toe aan problemen die zich hebben voorgedaan met externe installateurs
    • Gesprekken met klanten over mogelijke opties en oplossingen als een product niet kan worden gerepareerd
    • Verstrekt documentatie (werkorders) voor administratie
    • Maakt documentatie en legt deze vast voor wanneer iets moet worden opgelost;
      dit dient tevens als toekomstige documentatie over hoe het probleem kan worden opgelost als het zich in de toekomst voordoet.
    • Verzendt nieuwe software naar klanten